© Frida Dahlin

© Frida Dahlin
All text är förbjuden att kopiera enligt upphovsrättslagen

måndag 1 september 2014

Tikk: Avslutad!

Nu kan jag säga det: Jag har skrivit en bok!


Den ligger på närmare 120 000 ord. Har inga tankar på publicering eftersom berättelsen för tillfället är väldigt "trasig", delvis på grund av hur den är så sporadiskt skriven över drygt fyra år och att jag började den utan att ha någon riktig aning om hur det skulle sluta. Upplägget är ganska trassligt och framförallt saknar många av besluten som fattas realistiska grunder. Jag gillar karaktärerna, men det går liksom inte ihop, för att få berättelsen att fungera skulle jag bli tvungen att skriva om den helt, och då börjar jag hellre på något nytt där jag ska försöka tänka på alla de här sakerna innan jag börjar.
Men jag kommer därför självklart att lägga upp de sista tio delarna om Tikk så snart de är färdigjusterade (det är inget slarv jag skrivit bara för att få ett slut, jag har verkligen försökt knyta ihop säcken ordentligt).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar