© Frida Dahlin

© Frida Dahlin
All text är förbjuden att kopiera enligt upphovsrättslagen

fredag 31 oktober 2014

NaNoWriMo

Jag och min syster har bestämt oss för att delta i NaNoWriMo (National Novel Writing Month) i år och försöka skriva en bok på 50 000 ord under en månad. Så imorgon kör vi igång!
Kämpar verkligen med planering nu. Har en värld och några karaktärer och ett litet hum om en handling som jag skulle behöva lite mer av... Det mesta brukar jag annars komma på under själva skrivandet, så jag kommer helt enkelt kasta mig ut och se vart jag hamnar. Det viktigaste är inte kvaliteten heller, utan att man bara skriver, annars kommer man aldrig upp i 50 000 ord. Redigera kan man göra nästa månad.
Kommer att lägga upp sista kapitlet och epilogen till Tikk nästa vecka också. Jag blir alltid så peppad av dina kommentarer (även om det inte bara är helt positivt) så jag tänker använda energin jag fått av det till att skriva ännu bättre nu i November!

Nu har jag sagt det, så då är det bäst att jag slutför också. :)

3 kommentarer:

  1. Tack så mkt!
    Om jag bara var positiv hade du väl slutat tro på mig. Nu vet du ju att jag är ärlig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Plus:
      Vad konstigt att det ska ta slut, men självklart kul för dig att få avsluta det när du jobbat på den så länge! Det måste ha varit en riktig resa, som det var för mig och Teddtentilldentuss (jag har dumpat det namnet, dock ;) )
      När du lagt ut epilogen måste jag få fråga lite BEHIND THE STAGE grejer! Eller gör ett inlägg där du berättar lite sånt, det vore jättekul!

      Radera
    2. Fråga så mycket du vill! så ska jag försöka försöka göra ett inlägg med svar och mina egna tankar :)

      Radera