© Frida Dahlin

© Frida Dahlin
All text är förbjuden att kopiera enligt upphovsrättslagen

torsdag 15 juli 2010

Novellsammanfattning






Jag har skrivit en novell. Den är ganska lång så jag tänkte att jag skulle göra en spännande sammanfattning :)

Jag ska ändra några saker och läsa igenom berättelsen för en allmän redigering innan jag lägger ut den... Jag är inte säker på att jag har fått ihop alla saker, men framför allt ska jag försöka hitta på ett bra namn ;)



Mertha och Festina har legat i krig i många år, utan att riktigt komma någon vart.





Hathgar är en Merthansk general som fått nys om att det gömmer sig flyktingar som tröttnat på kriget i Stenberget och trots att det ligger på Festinsk mark så tänker han bestämt göra sig av med "förrädarna".


Xaxas är en ung magiker som hatat kriget sedan den dagen han blev tvingad in i det. Han rymmer tillsammans med Hathgars syster och en äventyrslysten hästälskare för att varna flyktingarna.


Hathgar skickar en spårartrupp för att fånga in dem. I truppen finns Danathar, en plikttrogen musiker som lever på sitt utseende och sin röst.


Det blir en farlig resa för båda parter när de närmar sig den Festinska gränsen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar